Saturday, July 4, 2009

Tanggal 30 Mei 2009.. jeng..jeng..jeng


Tanggal 30 Mei 2009... lewat tgh mlm.. dlm kul 2 pagi camtu.. tetibe aku dengau bunyi angin bertiup kencang... siap bunyik lagi... "siuuu" "siuuuu" dan diselangi ngan bunyik atap yg terangkat2.... mak ai.. kuat betul time tu.. aku ngan laki aku due2 x leh tido.. terus kuar dari bilik.. aku tgk mak pak mentue aku pun dok komat-kamit bace doa... tolak angin mintak pi tempat lain.. tapi tak jalan2 gak.. isk2... aku dah dok kecut perut dah bile tgk kat luar.. pokok dok goyang2 mcm nak tumbang.. isk2 dasyat betul la... tetibe time aku ngan laki aku kat luar rumah.. anak aku terjage.. dok rileks jer kuar umah.. mcm xder ape2 berlaku... biler suruh masuk x mau.. geram betul... angin tu tiup kencang secare berterusan sampai kul 4 pagi.. lame oooo... yg paling tragis.. dlm kul 2.30 ke pukul 3 tu.. kami dengau bunyi bende kene empap.. kuat betul bunyi tu... biler kami kuar rupenyer...jeng.. jeng..jeng kete comel kesayanganku (Kancil)telah dihempap oleh atap yg terbang.. alamak.. abis akunyer cermin depan pecah.. Haru betul.. biler tgk kete kene .. kali aku pun cepat2 amik kunci..terus bawak kete tu masuk parking dlm umah.. takut nanti kene cermin belakang plak.. naye jer... tu satu hal.. atap yg terbang tadi rupenyer datang dari atap bahagian bilik tidur aku.. Ya Allah.. mmg dugaan betul la.. kalo x ujan x pe.. lepas berenti angin kuat tadi.. ujan plak datang.. ape lagi cepat2 la kami kuarkan almari dan segale bende dlm bilik tu.. nasib baik air con aku xkene.. kalo x duit lagi..Tapi mmg banjir la jadiknyer bilik aku tu.. tah berape kali aku tadah air ujan .. dan buang balik.. penat betul.. ujan berenti dlm kul 7 pagi.. aku terus call boss mintak cuti... x larat la nak keje...ngan x tidonyer... penat2...Ape2 pun aku berterime kasih la.. kat Dato' Zambri & Kebajikan Masyarakat sbb bg sumbangan yg meringankan beban kite org.. Alhamdulilah...

1 comment:

Aiza said...

Yan...ciannya kancil ko...