Saturday, July 4, 2009

Sani dalam kenangan (1980-2009)

Malam 29 Jun lepas Maghrib.. mak aku tipn.. 5 kali kalo x silap.. aku x dan nak angkat.. sbb aku ader kat ospital antau pak mentue aku sbb die kate sakit2 satu badan.. pastu aku tgk ader byk miscall aku terus call mak aku.. tanye kenape???..Ya Allah mcm x caye je.. Dak Sani dah pegi.. selang bape ari lepas Micheal Jackson pegi...Memang ajal maut x leh nak jangker.. sume tu Allah Nye kuase... yg pasti aku redha... Aku sedih sbb tok sekian kali aku x dpt jengok sedare aku meninggal.. Sedihnyer.. Mmg ni la dugaan Allah kasik kat aku biler dok berjauhan ngan keluarge ... Aku redha... Jarang benonyer org cite pasal sepupu kan.. tp aku ngan sepupu2 aku mmg rapat... kami membesar same2... sani atau name sebenonyer yusof.. kalo x silap la.. mmg dilahirkan x berape normal.. dari baby die kene jantung berlubang... pastu percakapan die mmg pelat..dan perangai seakan2 kanak2... aku ingat lg.. mase tu hari raye... mak pak die mmg suke jalan raye umah sedare.. so sani mesti nak ikut.. kalo x kasik die mesti merajuk.. nangis.. mmg jadik kewajipan.. kalo mak pak die g mane2 mmg kene bawak die... ader sekali tu.. die naik kete mak pak aku... die mmg x leh sejuk dan penat.. kalo x die akan sakit.. atau badan die jadik itam kebiruan.. kete kami mmg biase bukak air con kuat.. mmg terase sejuknyer.. tp bile kami tanye die akan cakap die x sejuk.. die x sakit.. itu mmg jawapan wajib yg kuar dari mulut die...tp kalo tgk keadaan die.. mmg die sejuk atau sakit sebenonyer.. so kalo nak tompang die naik kete mmg nak kene awasi die.. Die mmg x penah kenal erti sakit.. mak aku cite mase sebulan die kat ospital.. die x penah cakap sakit.. asal tanye jer.. die akan cakap.. xder la.. x sakit padehal dah bermangkuk2 darah kuar dari mulut die...Mgkn betul mak aku kate.. Mgkn Allah dah tarik rase sakit die.. tu sebb die x rase sakit....Aku mohon Allah letakkan rohnyer ditempat Orang2 yg beriman.. Amin

No comments: