Saturday, September 13, 2008

Aku bengang betul

Bukan aku nak cakap aku pandai ker aper.. aku pun x cakap aku bagus jugak.. tapi aku mmg bengang ngan doktor kat sini.. Tapi aku xnak la sebut klinik/ospital maner kan.. mane la aku tak bengang.. anak aku kene cirit-birit ari ahad ari tu sampai ari nih lum ok lg.. Memule kene tu aku xder le bawak g klinik.. aku ingat die kene 2 ari jer leh elok.. tapi x elok jugak.. so aku bawak le die g klinik panel laki aku.. kalo suhu anak aku biase.. mmg aku x bawak.. tapi mase kat umah suhu badan die dah 38darjah celcius.. so aku bawak le g klinik tu.. sampai sane kene tunggu sbb ramai org.. so bile time jumpe doktor.. doktor tu bagi la ubat tahan cirit, antibiotik n demam.. so balik aku kasik terus kasik anak aku mkn ubat2 tu.. esoknyer.. die cirit lg.. esok lagi cirit lagi.. mase tu dah 5 ari die cirit.. aku balik keje tgk anak aku dah xleh jalan betul dah.. sbb lubang kuar cirit tu dah bengkak dan merah.. mmg dah luke la mase tu.. termasuk kelengkang die jugak.. bayangkan la.. kalo kite yg kene camtu.. mesti KO kan..ini kan budak.. jangan dikenang la kalo nak basuh bile die dah cirit.. mmg ngamuk la budak tu.. cian betul aku tgk.. memandangkan die asyik nangis.. (mase tu kul 6.30 dekat nak berbuke pose) aku g la anta die g ospital... sampai ospital (bahagian kecemasan).. nasib baik ader 2 orang jer .. so tunggu la .. tak sampai berape minit.. org tu panggil name anak aku.. so kami pun masuk la.. bile masuk doktor tu tanye naper.. so aku ckp la anak aku cirit dah lebih 4 ari.. Doktor tu dgn selambe cakap.. "tu normal.. biase budak cirit mesti seminggu" die ckp camtu aku leh time lg.. pastu aku ckp la punggung anak aku dah bengkak dah nih.. doktor tu ckp" oo ni biase nih.. die akan elok sendiriknyer..kalo dah berenti cirit.." so die pun bg la sebundle garam paket (ubat cirit) tu.. aku pun balik umah sambil menyumpah2 kecil-kecilan.. hehehe.. sampai semlm anak aku cirit lagi... kalo jadik aper2 kat anak aku mmg aku sumpah doktor 2 eko tu jadik katak.. hehehe..

No comments: